Vi

Publicerad 2012-12-23 00:08:04 i

I vinvärme är vi så vackert

Tiden läker alla sår och målar alla svarta fläckar vita som inbjudande tomrum och du har ju så mjuk hud

Tiden läker alla sår och huden härdas och du rör mig så mjukt att ärren inte känns och du luktar ju så tryggt

Och i gamla hjulspår faller man lättare än man tar sig ur

Och jag kämpar med ord och cynism och osäkerhet och... du har ju så mjuk hud

 

I måndagskyla är vi så fult

Och idioten som sa att såren läker skulle se oss nu och varje blick är en fråga och tusen osagda farhågor

Och allt är bra och inga problem jag vet fan inte vad du pratar om och snälla kan vi ta det här nån annan gång

Och nån annan gång inser vi allt och förlåt du vet att jag blir osäker och den där jävla tiden stannar och tänk om vi kanske inte kan vara vackert utan det fula

 

-någon gång, 2011

Om

Min profilbild

Heidi

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela